Game of Thrones-stjernen Natalie Dormer forsvarer sadistiske sexscener og nøgenhed i ny film

Foto/ HBO

author
Mette Viktoria Pabst

Nu hvor Game of Thrones er ved at nå sin afslutning, er Natalie Dormer rykket videre til spillefilmene. Men det virker til, at hun har taget en hel del med fra sin rolle som Margaery i Game of Thrones. I hvert fald når det gælder nøgenhed og eksplicitte sexscener.

De bare bryster i ‘Game of Thrones’ er nu blevet kortlagt

I den nye film In Darkness, som Natalie Dormer både har været med til at skrive og spiller med i, er der i hvert fald både så meget og så voldsom sex på lærredet, at det har fået kritik.

Men nu tager Natalie Dormer til genmæle i The Guardian over for kritikken:

“Der er nødt til at være seksualitet i magtspillet i en thriller. Vi har, når alt kommer til alt, alle sammen en krop,” forklarer hun.

Sadistiske sexscener er kærlighed

Kritikken fra anmelderne lyder blandt andet, at filmen har alt for mange scener med unødvendig nøgenhed.

“Den pludselige og meget direkte nøgenhed irriterede mig på samme måde som det udtalte mandlige blik,” skriver en anmelder, mens en anden kalder filmens sexscener for sadistiske.

Vi kårer de 10 bedste sexscener fra 2017: Fra den søde til den uhyggelige

Dormer ser dog slet ikke på filmen på samme måde. Hun kalder de såkaldte sadistiske sexscener for kærlighedsscener:

“I denne film er sexscenen, som for mig var en elskovsscene, en metafor for den måde, min karakter bliver forbundet med den mandlige karakter,” siger Dormer.

Og den megen nøgenhed er der også en god forklaring på:

“Nøgenheden er en god måde at skabe lighed på, og i badescenen vises tatoveringerne på min karakters krop for at gøre det klart, at hun ikke er helt, som du tror.”

Sex skaber sammenhæng

Over for The Guardian slår Dormer fast på, at man sagtens kan lave en film med sådanne sexscener og stadig være feminist. Faktisk mener hun slet ikke, at filmen ville kunne fungere uden:

Her er de skønneste scener med kvinder, der onanerer

“Hvis ikke hovedrollerne har en klar forbindelse til hinanden, kan det ikke fungere,” siger hun og tilføjer:

“Og i biograffilm er der nødt til at være en fysisk forbindelse mellem to ødelagte mennesker. I en thriller skal hovedpersonerne have en sammenhæng, og sex repræsenterer den sammenhæng.”

Så fik vi vist sat det på plads.